Sunday 22 July 2012

Endelig godkjent 100km+ tur i år!

Da kom den endelig! Min første godkjente 100km+ tur denne sesongen!
Jeg hadde egentlig all verdens av andre planer denne dagen, men ting ble fort satt til sides da jeg så værmeldinga!

Stein-Are ble som vanelig med til Flotsberget og etter en rask tur innom Starmoen for å få åpna litt luftromsbokser var vi på start. Denne gangen før kl 11!
Svake sykluser inn og det viste seg etterhvert at det var dette vi måtte starte på pga nordlig hovedvind. Ikke helt ideelt med lite trykk ut på denne starten, men det går vel sikkert bra?
Vi kom oss da ut og opp til slutt!

Skybas var lav på starten av dagen, fattige 1550moh! Men allikevel så holder det her i flatlandet (skulle riktignok ikke vært så forferdelig mye lavere).
Turen ble prega av mye lavtflyging over skogen og nok low-saves! Men dette gjør det jo bare mer spennende og utfordrende (og dermed også mye morsomere).

Stein-Are landa etter ca 18km og fikk ufattelig nok haik etter bare 2min på bakken! En fisker med pick-up som skulle til Flisa. Snakker om griseflaks!

Jeg knota meg videre og landa på ett lite gårdstun på ett enda mindre sted som heter Tønnes og som ligger ett greit stykke inn i Sverige. Her fikk jeg umiddelbart servert en øl og ble budt inn på middag! Måtte desverre takke nei til middagen da Stein-Are og Tove var hakk-i-hæl, men fikk lov til å pakke på plenen!

Fy faen så gøy det er når det er så enklet og hyggelig som dette! :)

Tusen takk til vår "faste" hentesjåfør Tove som alltid stiller opp!
Og selvsakt en stor takk til Stein-Are for mange gode, men sprø, ideer!

PS: Skal prøve å få skrevet noe mer utfyllende, men kan ikke garantere at det kommer helt enda. I dag går turen til Ager i Spania for å fly litt Nordisk-mesterskap!

No comments :

Post a Comment