Friday 1 June 2012

Teamflyving fra Espesetra

Gjengen på start. Foto: Stein-Are Skogeng
Vi var en god gjeng som møttes på Espesetra tirsdag 29 mai.
Jeg starta først i dag og viste at bobla utafor start var der. Stein-Are (SA), Egil Fonn og Guro Bjerk var raskt ute etter meg, så jeg tok det med ro i bobla opp og lot de andre ta meg igjen. Vi fikk en fin samling over Espesetra før vi stakk mot Torgeirkampen som igjen leverte møkka-løft av dimensjoner. Vi lå å jokka på dette småløftet 10-15 min før SA sa i fra at vi heller burde stikke, noe jeg var svært enig i. Nok en gang ble det sklitur over Teigkampen før vi gikk inn i denne bekkedalen til SA som også ikke fungerte i dag.

Hang på skyveggen.
Foto: Stein-Are Skogeng
Guro kom lavt her og måtte gi seg noen km nord for Vinstra, mens jeg Egil og SA kom oss opp i en av få gode bobler denne dagen. Markus Hansen tok oss igjen her og ble med videre. Vi sklei ut mot revefarmen oppe på platået mellom Vinstra og Frya, her fant vi bare småputtring, men skrudde allikevel på det.

Da vi kom over Ringebu fant vi endelig en ordentlig boble igjen. Her tok også Jan Jystad og Cato Bakken oss igjen. Etter Ringebu ble det ganske variert, mye skruing på drittbobler, men også mye kul flyving blant fine skyer.

Vi var nå 6 piloter som lå samlet, men etterhvert som dritt-løftet fortsatte ble vi spredt utover. Markus stakk i fra oss og landa i Lillehammer til ny personlig beste, GRATTIS!
Rett før Lillehammer forsvant også Cato. Han skulle bli den eneste av oss til å passere 100km. Dette var også hans første 100km+ tur, GRATTIS!!!

Gjengen over Ringebu.
Foto: Stein-Are Skogeng
Jeg og Egil landa på ett jorde sør-øst for Lillehammer etter å ha blitt overraska av sterk østavind over Lillehammer. Vi ble rett og slett parkert! SA landa heller ikke så langt unna.

John Grande Dahl kom å plukket oss opp og kjørte oss hjem til seg. Der fikk vi servert torsketunger og snacks!

Takk for henting og foring John!
Og til resten av gjengen: takk for morsom team-flyving! Og selvsagt en takk til Arne Hillestad som kom å plukka oss opp på Lillehammer!
Stein-Are på tur til Lillehammer.
Foto: Eirik Johansen


Meg på gli mot Lillehammer.
Foto: Stein-Are Skogeng








Stein-Are og Guro over Kvam.
Foto: Eirik Johansen
Egil over Kvam. Foto: Eirik Johansen



2 comments :

  1. Veeeeldig snaxy blogg med flotte bilder...

    ReplyDelete
  2. Takker så mæget! Venter bare spent på din nå :P
    Kommer forresten en til med mer bilder ila de neste dagene.

    ReplyDelete